Noile teste, parte a eforturilor de a determina dacă tehnicile utilizate de producătorul auto german Volkswagen pentru a înșela autoritățile de reglementare sunt o practică largă la nivelul industriei, vor fi prezentate de Royal joi, iar rezultatele vor fi disponibile în câteva săptămâni.
Ministrul a declarat că 100 de mașini vor fi selectate la întâmplare, fie de la persoane care au spus deja că vor ca automobilele lor să fie testate, fie de la companii de închirieri.
„Vom selecta dintre toate mărcile”, a precizat Royal.
În Europa, automobilele au trecut prin teste de laborator cu o durată de 20 de minute, care au implicat o anumită accelerație, schimbarea vitezelor și decelerare.
Scandalul emisiilor poluante a izbucnit după ce Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) a acuzat VW în această lună că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetățeni americani la gaze poluante.
Potrivit autorităților americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle și Golf, precum și modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 și modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor.
Săptămâna trecută, Guvernul de la Berlin a cerut constructorilor de automobile informații tehnice suplimentare pentru a se putea verifica dacă în Germania sau în Europa există probleme privind respectarea normelor de poluare, în contextul scandalului în care este implicat grupul auto Volkswagen în Statele Unite. Oficiali din Germania și Franța au cerut la rândul lor ca investigațiile referitoare la manipularea de către Volkswagen a testelor pentru emisiile poluante ale vehiculelor diesel să fie extinse la nivelul întregii industrii auto.
Volkswagen intenționează să aloce 6,5 miliarde de euro în trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial, în condițiile în care scandalul declanșat în SUA se extinde.
Grupul va rechema până la 11 milioane de vehicule diesel implicate în scandalul emisiilor, pentru a se asigura că motoarele acestora respectă standardele referitoare la nivelul noxelor, a declarat marți noul director general al grupului german, Matthias Mueller.
Între timp, scandalul se extinde și la alte mărci ale grupului VW. Aproximativ 1,2 milioane de vehicule Skoda echipate cu motoare pe motorină, din întreaga lume, au dispozitive de manipulare a emisiilor, ca și 2,1 milioane de automobile Audi și 700.000 de automobile Seat.